Handelsbetingelser for varer
Gældende for forbrugerkøb
(Gældende fra 21-3-2020)
Alle handler foretaget via denne hjemmeside, foregår mellem dig som kunde, og virksomheden:

FlybyCompany IVS
CO: TheFlybyMan
Hovedvejen 46
3330 Gørløse
CVR: 40351221
Mail: thomas@flybycompany.dk
Alle aftaler indgås på dansk. 

Bestilling

Du kan kun bestille varer fra virksomheden på hjemmesiden www.theflybyman.dk. Alle priser på sitet angives inklusiv told, skatter, afgifter og moms. Priserne er dagspriser.

Betaling

På vores webshop kan du betale med følgende betalingsmidler: VISA/Dankort, eDankort, Mastercard, VISA Electron, Maestro, JCB cards & mobilpay.
Det er gratis at benytte betalingskort på www.theflybyman.dk, men det kan være pålagt gebyrer hos kort behandleren. Beløbet trækkes først fra din konto når produkterne er afsendt fra vores lager.

Der kan kun benyttes én rabatkode pr. ordre

Levering

TheFlybyMan benytter de tilgængelige transportører dagen hvor varen sendes, det kan være GLS, Bring, DAO,PostNord, danske Fragtmænd m.f. 

Gls, DAO eller Bring pakkeshop:
Pakken sendes til den angivne Pakkeshop du har valgt, du modtager en SMS fra GLS, DAO eller Bring med hvornår du kan hente din pakke, samt dit pakkenr. Dette kræver at du indtastet korrekt mobilnr. Du kan altid få oplyst pakkenr. af kundeservice på theflybyman.dk

Får du ikke hentet din pakke i pakkeshoppen inden den bliver sendt retur til os, betaler du selv for at få gensendt pakken fra vores lager.

Ved levering med Danske Fragtmænd skal der være en til at tage imod pakken på adressen, hvis der ikke kan kvitteres for levering, så bliver pakken taget med igen. Genlevering koster 60 kr. og betales af kunden selv. 

Leveringspriser

Pris for levering til pakkeboks er vist på hjemmesiden. 

Pris for levering til hjemme er vist på hjemmesiden.

Leveringstiden for varen – Vi har almindeligvis altid 2-7 dages levering ved bestillinger modtaget i webshoppen inden kl. 14 på hverdage. Varer købt i weekenden sendes først mandag. Vi kan ikke stå inde for fejl ved vores fragtselskab, men vi prøver så vidt muligt at informerer dig som kunde hvis vi skulle opdage nogle problemer ved dem. Fragt til Grønland & Færøerne tillægges ekstra fragt omkostninger, svarende til Postnord gældende priser, eller anden udbyder.

Ordre

Når vi har modtaget din bestilling, sender vi dig en bekræftelse pr. e-mail med information om din bestilling. Kontroller altid ordrebekræftelsen og skulle der være spørgsmål, så kontakt os da hurtigst muligt. Du kan ikke selv ændre eller afbestille din ordre. Hvis du ønsker at afbestille eller ændre din ordre, beder vi dig kontakte os hurtigst muligt. Det vil ikke altid være mulighed for at nå at ændre bestillingen, da vi pakker vores leverancer utrolig hurtigt, men vi vil gøre hvad vi kan. 

Sikkerhed

Hos TheFlybyMan sørge vi for at vores betalings leverandører bruger vi en moderne sikkerhedsstandard. Og at forbindelser ved betalinger er krypteret med SSL certifikat (HTTPS://), for at sikre en sikker betaling over nettet. Som krypteringsform ved elektronisk handel, er SSL almindeligt udbredt og anses som en meget sikker løsning.

Fortrydelsesret

Vi tilbyder fortrydelsesret på alle produkter – vilkårene for dette afhænger af, hvornår du fortryder.

Fortrydelse – de første 14 dage 

Fortrydelsesretten gælder fra det tidspunkt hvor kunden modtager varen, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på mail theflybyman@theflybyman.dk eller ved at benytte kontrakt formularen på hjemmesiden. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Derefter har du yderligere 14 dage til at sende varen retur. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Hvis du blot nægter modtagelse uden aftale med kundeservice vil du blive trukket 79 kr. i håndterings gebyr.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for meget tunge varer.

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 50-1000 DKK, ved returforsendelser inden for Danmarks grænser. Ved retur fra Grønland og Færøerne bliver der pålagt yderligere returomkostninger.

Du bedes vedlægge en kopi af din faktura/kvittering samt dine kontooplysninger. Du dækker selv omkostningerne ved en evt. returforsendelse.

Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til den adresse du oplyst ved kontakt med os.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten: Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. Elektroniske vare som er downloade, som man ikke kan returnere på normalt vis.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Reklamationsret

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb.

Alle varer købt hos TheFlybyMan.dk er omfattet af købelovens regler om 24 måneders reklamationsret. Det betyder at du enten kan få varen repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller afslag i prisen alt afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du kan altså klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået inden 24 måneder efter købet.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vare skal være behandlet efter forskrifterne omkring netop den vare, ellers betragtes det som misligholdelse og forkert brug af varen.  

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Varen sendes til aftale adresse med os ved henvendelse:

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os på theflybyman.dk, har vi brug for følgende oplysninger: •    Navn •    Adresse •    Telefonnummer •    E-mail adresse 
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Theflybyman.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Direktøren og de evt. ansatte for theflybyman.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på theflybyman.dk er FlybyCompany IVS. Oplysninger afgivet til theflybyman.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos theflybyman.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til theflybyman.dk via kontakt formularen.

På theflybyman.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser. Vi bruger en logstatistik på theflybyman.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv. Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere theflybyman.dk. Der tages højde for stave og skrivefejl.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os via kontakt formularen.
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her –http://ec.europa.eu/odr Handelsbetingelserne er senest opdateret 12-3-2020